Menu

Vishing (skraćeno od "voice phishing") je oblik prevare u kojoj napadači putem telefonskih poziva ostvaruju kontakt i prikupljaju lične podatke.
 
 

KAKO PREPOZNATI VISHING

 

1.Nepoznati pozivaoci: Budite oprezni kada dobijete poziv od nepoznatog broja, posebno ako se pozivalac predstavlja kao zaposleni banke, kompanije za kreditnu karticu ili druge institucije. Banka nikada neće zahtevati dostavljanje ličnih podataka putem telefonskog poziva.

2.Hitni pozivi: Ako pozivalac insistira na brzoj reagciji i hitnom dostavljanju ličnih informacija, budite sumnjičavi. Napadači često koriste taktiku hitnosti, kako bi lakše ostvarili svoj cilj.

3. Upotreba pretećih scenarija: Napadači često koriste preteće scenarije, kao što su obustava računa ili kazne, kako bi izazvali strah i podstakli na otkrivanje podataka.



 
 

KAKO SE ZAŠTITITI OD VISHINGA

 

1. Proverite identitet pozivaoca: Ako vas neko kontaktira i predstavlja se kao zaposleni određene institucije ili kompanije, zatražite njihove kontakt podatke, a zatim iste proverite pozivajući broj sa zvanične veb stranice te institucije ili kompanije.


2. Ne delite lične informacije: Nikada ne otkrivajte lične ili finansijske informacije, kao što su brojevi kartica ili šifre, tokom telefonskog poziva.


3. Obavestite nadležne: Ako sumnjate da ste bili žrtva ove vrste prevare, odmah obavestite nadležne organe i banku kako bi se preduzeli neophodni koraci zaštite.